SH använder inte längre mejl. Skicka in bakgrunder till SORTERINGSHATTEN via PM här i forumet. Där kommer du i fortsättningen att få svar på namn och bakgrunder.

Om du ville ha kvar dina karaktärer behövde du säga till i den här tråden senast 23:59 sön 2 februari. Sade du inte till i tid har dina karaktärer nu rensats ut.

Inloggningsproblem? Se den här tråden i Reparo // Visste du att du kan använda @mentions även i forumet? 🎉

Var bor dina karaktärer?

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Skriv svar
Användarvisningsbild
Venus
Elev
Elev

Var bor dina karaktärer?

Inlägg av Venus »

Jag tänkte att det kunde vara en idé att sammanställa en lista på karaktärernas hemorter, alltså var de bor när de inte är på någon av magiskolorna eller på sina arbeten :) Tänker att det skulle kunna bidra till roliga spel! Så: var bor dina karaktärer?

Ta gärna med vilket grevskap o. dyl. som orten ligger i, om ni har koll på det (mest för att olika orter med samma namn kan förekomma) :) Har inte svinbra koll på hur britterna delar in sina olika riksdelar så om någon kan indelningen bättre får de gärna rätta mig! Utgår ifrån denna lista för England, denna för Wales, denna för Skottland, denna för Nordirland, denna för Irland, denna för Frankrike. Fler listor tillkommer när jag inte sitter på mobilen :look

———————————————————————————————————

ENGLAND

North Yorkshire
Easingwold - Letizia Leigh

Användarvisningsbild
Lily
Rektor
Rektor
Kontakt:

Re: Var bor dina karaktärer?

Inlägg av Lily »

Tänkte att jag kan dela med mig av var de bor senare, men det här påminde mig om att det för ett tag sedan (typ forum 1/2 senast) funnits en google maps för det här där man kan lägga in var karaktärerna bor så jag satte mig och letade upp den :look

Flera karaktärer där är ju utrensade vid det här laget och många nya har väl inte lagts in, men här går den att hitta åtminstone så kanske det går att uppdatera den efter hur det ser ut nu med karaktärer, för det är ju ganska trevligt att få det visuellt för sig. Eller så är det bara jag, man det är rätt roligt att se var alla bor :)

Användarvisningsbild
Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Var bor dina karaktärer?

Inlägg av Angfiel »

Jättebra idé! Tycker vi absolut borde peta på folk att uppdatera den google-map som vi gjorde för något år sen :look För det är himla kul att se att "ojsan våra karaktärer är typ grannar, så de borde nog känna varandra" :D

Skriv svar