SH presenterar OWL-awards! Nu är det fritt fram att nominera för det som hände under januari 2019. Deadline för nomineringar är 17/2, sedan kommer Månadens Ugglor att utses av månadens jury. Läs mer här!

Årets karaktärsinventering är färdig. Spelare som inte sade till i den här forumtråden att de ville behålla sina karaktärer rensades ut 4/2.

Inloggningsproblem? Se den här tråden i Reparo // Visste du att du kan använda @mentions även i forumet? 🎉 // OBS! Om du väntar på ett mejl från SORTERINGSHATTEN men inte verkar få något så kan du höra av dig via PM eftersom mejlen stundtals är lite bråkig.

Instrument på Hogwarts

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Timot
Spöke
Spöke

Instrument på Hogwarts

Inlägg av Timot » ons 15 feb 2017, 15:01

Hej hallå!

Jag håller på att skapa en bakgrund till min andra Hogwarts karaktär, en Hufflepuffare som heter Arleen Dodd. Hon spelar gitarr, och jag har ingen aning om ifall att hon kan ta med sig den till Hogwarts eller inte. Så om någon vet svaret på den frågan så skulle jag bli otroligt glad ifall att någon ville dela med sig av sina kunskaper om instrument på Hogwarts.

Tack i förhand!

Användarvisningsbild
Nowheregirl
Lärare
Lärare

Re: Instrument på Hogwarts

Inlägg av Nowheregirl » tor 16 feb 2017, 00:05

Nu vet jag inte om det finns några regler om det, men kan i alla fall tala om att många av oss spelat på att våra karaktärer tagit med sig instrument till skolan så det borde inte vara något problem! :D (speciellt inte en gitarr - värre kanske det är att försöka släpa med sig sitt trumset, hehe)

Timot
Spöke
Spöke

Inlägg av Timot » tor 16 feb 2017, 07:15

Tack så mycket! Trumset har du nog rätt om :lol: . Men då får väl Arleen ta med sig sin kära gitarr då! Tack igen

Användarvisningsbild
Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Kontakt:

Inlägg av Traxy » tor 16 feb 2017, 13:24

Är instrumentet bärbart så är det nog inga större problem, så länge de inte stör lektioner eller sina sovsalskamrater om nätterna. Som sagt, trumset och pianon och basfiol och sånt är en annan femma, men en gitarr eller flöjt eller något verkar inte orimligt.

Användarvisningsbild
combefri
Elev
Elev
Borta t.o.m.: 20 jun 2019

Inlägg av combefri » tor 16 feb 2017, 13:29

Sen är det kanske inte så aktuellt att ta med sig eldrivna instrument så som elgitarr eller keyboard, heller, som inte skulle fungera i den magiska miljö, right? Så länge det är bärbart och akustiskt, alltså!

Timot
Spöke
Spöke

Inlägg av Timot » tor 16 feb 2017, 15:44

Låter logiskt det där med elbas m.m. Såklart så skulle min karaktär inte sitta på lektionerna eller om nätterna och spela, men kanske på helger och sådant. Tack återigen!

Låst