Nu kan du använda @mentions även i forumet! 🎉

OBS! Om du väntar på ett mejl från SORTERINGSHATTEN men inte verkar få något så kan du höra av dig via PM eftersom mejlen stundtals är lite bråkig.

Slutprovmeddelanden kvar efter karaktärsrensning

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på Discord eller IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "gamla betyg"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där, eller i Veritaserum.
Spinjolras
Spöke
Spöke

Slutprovmeddelanden kvar efter karaktärsrensning

Inlägg av Spinjolras » fre 17 feb 2017, 12:51

Hej hallå!

De karaktärer jag ville rensa ut vid storrensningen har försvunnit från min profil på hemsidan, vilket är superbra! Meddelanden om att det är dags för dem att göra slutprov och gå upp i årskurser har dock inte försvunnit från sidan man kommer till först när man loggar in, och i längden kan jag nog komma att bli lite förvirrad över detta, så jag undrar om det går att fixa till? De står även med i rullistan när jag ska göra slutprov, men det är för min del ett mindre problem, men det kanske är ihopkopplat, vad vet jag.

Såhär ser det ut:
Bild

Har rensat ut Danni, Isaac och Noel, så ingen av dem "borde" vara där.

Tack för hjälpen :love

Användarvisningsbild
Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Kontakt:

Re: Slutprovmeddelanden kvar efter karaktärsrensning

Inlägg av Traxy » sön 19 feb 2017, 01:27

Får se om det är något jag kan fixa. O0

Note to self: går det att dölja vissa kategoriers karaktärer på dessa sidor på samma sätt jag dolt dem på andra?

Användarvisningsbild
Foxears
Rektor
Rektor
Kontakt:

Re: Slutprovmeddelanden kvar efter karaktärsrensning

Inlägg av Foxears » mån 06 mar 2017, 19:32

Tänkte att jag kanske kan skriva här eftersom det är relaterat :) Länken som jag får när min karaktär är redo att gå ut (alltså "Klicka här för att komma till forumtråden!") leder till forum1 och inte nya forumet. Tänker att det kan vara bra att ändra så att nyare medlemmar inte blir förvirrade :)

Skriv svar