Vill du vara med och göra en lucka - eller flera luckor - i årets julkalender? Läs mer här!

Visste du att du kan använda @mentions även i forumet? 🎉

OBS! Om du väntar på ett mejl från SORTERINGSHATTEN men inte verkar få något så kan du höra av dig via PM eftersom mejlen stundtals är lite bråkig.

JAG VILL BYTA ANVÄNDARNAMN!

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på Discord eller IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "gamla betyg"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där, eller i Veritaserum.
Användarvisningsbild
SPELLEDARRÅDET
Tekniskt Ansvarig
Tekniskt Ansvarig
Kontakt:

JAG VILL BYTA ANVÄNDARNAMN!

Inlägg av SPELLEDARRÅDET » ons 06 jun 2018, 16:39

Är du 100% säker på att du vill byta användarnamn?

Om svaret är ja, använd den här tråden!

Vänligen notera: Varje gång ett användarnamn ändras så behöver följande saker uppdateras för hand av admin:
  • Användarnamnet i bägge forum
  • Användarnamnet på hemsidan
  • Om du har en lärare: En rad klistrade trådar i forumet där användarnamnet förekommer och måste stämma
  • Ämnesraden på alla dina bakgrunder i forumen, eftersom ditt användarnamn står där
  • Alla aktivitetsfiler där ditt namn förekommer
Har du en karaktär på Beauxbatons så innebär det också, eftersom det fortfarande bara kan ändras manuellt:
  • Elevsidan
  • Om du har en lärare: Personalsidan
  • Om du har skrivit lektioner: Lektionssidorna
Med andra ord vill vi att folk ska byta namn med måtta och inte bara för skojs skull (läs: inte som man byter kläder), så tänk igenom bytet ordentligt innan du använder den här tråden. Om du byter namn och sedan vill byta tillbaka igen (eller skaffa ett nytt) efter en vecka så jublar vi inte av glädje direkt, utan tycker snarare att du är en velpotta som borde bestämma sig någon gång. :P Med andra ord: Var säker på att du har hittat rätt namn att byta till och att det är ett du kommer att trivas med i åtminstone ett halvår framöver innan du säger till här.

OBS! Du måste vara inloggad i forumet för att vi ska kunna godta din namnändring. Detta är så att vi vet att det verkligen är du som vill ändra namnet och inte någon som bara låtsas vara du men som inte kunnat logga in.

Här är mallen för namnbyte. Kopiera det i ett svar på den här tråden och ändra enligt anvisningar/behov:

Kod: Markera allt

Hej, jag heter SkrivNamnHär på SH, men jag skulle vilja ändra det till SkrivNyttNamnHär istället.
Om någon kan fixa det åt mig när ni har möjlighet så vore jag evigt tacksam. Tack på förhand!
(Tänk på att skriva namnet EXAKT så som du vill att det ska se ut. Säger du t.ex. "svenska hogawrts" så kommer vi att ändra det till "svenska hogawrts", även om du egentligen ville ha "Svenska Hogwarts", o.s.v.)

Helena
Mugglare
Mugglare

Re: JAG VILL BYTA ANVÄNDARNAMN!

Inlägg av Helena » tor 05 jul 2018, 14:29

Hej!
Jag heter Helena på SH men inte här på forum, men jag skulle vilja ändra mitt användarnamn här på forum till Helena istället.
Om någon kan fixa det åt mig när ni har möjlighet så vore jag evigt tacksam. Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Fixat! /Admin

Skriv svar