Vill du vara med och göra en lucka - eller flera luckor - i årets julkalender? Läs mer här!

Visste du att du kan använda @mentions även i forumet? 🎉

OBS! Om du väntar på ett mejl från SORTERINGSHATTEN men inte verkar få något så kan du höra av dig via PM eftersom mejlen stundtals är lite bråkig.

Inloggning till gamla forumen?

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på Discord eller IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "gamla betyg"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där, eller i Veritaserum.
Användarvisningsbild
NarianTheBear
Elev
Elev
Segar t.o.m.: 0- 0-2018

Inloggning till gamla forumen?

Inlägg av NarianTheBear » mån 13 nov 2017, 20:49

När man nu vill kika in de gamla julkalenderna för inspiration av kul man kan göra, och inte kan, så blir plötsligt ens långvariga problem lite mer irriterande...

Jag kan inte logga in i något av de gamla forumen, och därmed inte heller se gamla lektioner eller sånt. Varje gång jag försöker logga in så säger webben ”du har överskridit antalet inloggningsförsök, svara på CAPTCHA-frågan”. Jag förstår att det är meningen, men efter första försöket?
Ja, jag har testat alla möjliga lösenord som jag kan tänkas ha använt. Ja, jag har testat flera gånger på varje forum i månader nu.

Vill bara veta om det är något man kan lösa, eller om man bara inte kan logga in eller ut längre och jag får leva med det.

Är tacksam för svar
//Narian
:D

Användarvisningsbild
Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Kontakt:

Re: Inloggning till gamla forumen?

Inlägg av Traxy » ons 15 nov 2017, 15:40

Vad händer om du svarar på CAPTCHA-frågan? Eller iofs så är ju registrering avstängd, så jag kan ta bort CAPTCHA-frågan helt och hållet. EDIT: Gjort. Testa igen!

Användarvisningsbild
NarianTheBear
Elev
Elev

Inlägg av NarianTheBear » lör 18 nov 2017, 14:54

Nu när man försöker logga in nu står det ”Du angav ett felaktigt lösenord. Kontrollera ditt lösenord och försök igen. Kontakta forumadminastratören om problemet kvarstår.” När jag försöker klicka på ”Jag har glömt mitt lösenord” så fungerar inte det nya lösenordet jag får 🤔

Användarvisningsbild
NarianTheBear
Elev
Elev

Inlägg av NarianTheBear » lör 18 nov 2017, 22:31

Heureka, nu funkar det av nån anledning. Men jag tänker då inte klaga
:)

Användarvisningsbild
Traxy
Spelledare & Admin