Julkalender 2019 har startat. Dagens lucka hittar du här!

Vill du bidra med något till årets julkalender? Det finns fortfarande datum kvar, som du kan paxa här!

Inloggningsproblem? Se den här tråden i Reparo // Visste du att du kan använda @mentions även i forumet? 🎉 // OBS! Om du väntar på ett mejl från SORTERINGSHATTEN men inte verkar få något så kan du höra av dig via PM eftersom mejlen stundtals är lite bråkig.

Orion Horsfall [G] (Coconut)

Användarvisningsbild
SORTERINGSHATTEN
Sorteringshatt
Sorteringshatt

Orion Horsfall [G] (Coconut)

Inlägg av SORTERINGSHATTEN » lör 14 jan 2017, 11:59

Jun 27, 2010 12:29 pm

Orion Zelus Xanthos Horsfall, Brixton i London.

11 April
Hej dagboken.
Jag fick dig för en halvtimme sedan då mina föräldrar har som tradition att ge barnen en dagbok om den vill ha en, och det ville jag även om det är ganska tjejigt. Men nu ska jag presentera mig för dig; Mitt namn är Orion Zelus Xanthos Horsfall och jag bor tillsammans med min familj i Brixton, London. Familjen består av pappa Nigel, hans fru Theresa och mina två äldre systrar, Nyx och Rhea. Jag ska berätta två saker för dig dagboken, första saken är att ända anledningen till att jag skaffade dig är för att i framtiden kunna komma ihåg hur mitt liv var som barn när jag sedan är vuxen och är omgiven av en bättre tillvaro, som du kanske märker är jag typen som gillar att planera. Den andra saken är att Theresa egentligen inte bara är pappas fru, utan även min mamma. Jag föredrar att helst inte se henne så och i mina ögon är hon bara Theresa, är jag inte hennes son är inte hon min mamma. Därför kallas hon pappas fru där uppe. Du förstår, även om jag är magiker har jag en speciell... Förmåga att förändra mitt utseende. Hårets färg och längd, ögonfärg och andra smådetaljer. Jag är, som man kallar det, en Metamorfmagus. Själv tycker jag det ska byta namn till Missfostermagus eller något, en förmåga som gör att ens egen mamma hatar en är inte värd att ha tycker jag.

14 April
Hej dagboken.
Nu när mina systrar har åkt tillbaka till Hogwarts blir jag ensam igen. Pappa jobbar mycket på dagarna och han har lovat att kolla om jag inte kan hänga med någon dag, det ser jag fram emot. Precis som pappa älskar jag Astronomi och fascineras av vårat stora universum vilket gör pappas jobb som Astronom är så kul. Theresas jobb är inte lika intressant för min del, men det finns väl folk som tycker om Mytologi också. Det är ju där ifrån mitt och mina systrars namn kommer från, Theresas och pappas intressen. Nyx Calypso, det är min äldsta syster. Rhea Andromeda, det är min yngsta storasyster - Fast det skiljer bara ett år. Det märks dock inte, jag är mycket längre än henne och vi misstas ofta för tvillingar pågrund av våra lika utseenden. Samma blåa ögon, hårfärg, form på näsa och mun. Nyx däremot har gröna ögon och mer pappas utseende. Det är tack vare Theresa jag ser ut som en tjej i ansiktet. Det som är likt mellan alla oss syskon är Theresas hårfärg, blont. Men det har Nyx ändrat på då hon färgat det grönt. I alla fall, mitt fulla namn är som jag skrev; Orion Zelus Xanthos. Jag fick två mellannamn för att pappa och Theresa inte kunde komma överens till bara ett. Tillbaka till att mina systrar har åkt, jag är så vimsig ibland. Hamnar ofta på sidospår, vare sig jag skriver eller pratar. Men men, som sagt. Tur att jag har mina vänner här omkring i alla fall, jag är glad att de vill umgås med mig även om jag är ett missfoster. Theresa säger alltid att det jag har är en sjukdom, även om jag tror henne så vill jag mest av allt tro på pappa när han säger att hon ljuger. Det är mitt fel att dem bråkar så mycket, hade det varit bättre om jag aldrig kommit till familjen alls?

19 April
Hej dagboken.
Så, nu har hon gjort det igen. Hon trycker ner mig som en låglivadvarelse, jag var med Tommy och Julian ute och kollade på Tommys nya kvast när Theresa kommer och börja hacka på mig för att jag inte är lika duktig och lydig som mina systrar, hon är precis som en gnatande storasyster - fast värre! Pappa orkar inte säga något till henne längre, men jag hör att dem bråkar innan de somnar nästan varje dag. Tommy och Julian stack, men jag har sagt till dem hur hon är så det var ingen nyhet för dem. De är ju ändå mina bästa vänner. Dessutom vill jag också ha en kvast, pappa säger att jag kanske kan få en och att han skulle prata med Theresa. Hon kommer antingen säga 'Aldrig i livet!' eller 'Jag bryr mig inte...' men jag börjar på något sätt förstå henne, det kanske är fel på mig? Det finns ju jättemånga människor som är emot människor med fel som till exempel handikapp, till och med homosexuallitet. Är jag samma?

12 Maj
Hej dagboken.
Det var ett tag sedan, jag har varken orkat eller haft tid att skriva. För exakt tre veckor sedan rök jag ihop med Theresa, hon började bråka om att jag inte tog hand om mitt rum och att jag skräpade ner över allt. Oturligt för mig var pappa på jobbet, hon hade dagen ledig. Jag försökte ignorera henne, inte det att jag inte kan ta ett gräl men jag orkar bara inte med henne. Men sedan börja hon gnälla och... ja. Jag råkade kanske börja skrika på henne vilket ledde till tre veckors rumsarest, hon ska alltid överdriva. Hade det varit Nyx hade de blivit sura på varandra men sedan blivit sams. I mitt fall blir det rumsarest. Lyxigt för Rhea och Nyx som slipper vara här hemma. Men nu ska jag sätta på en skiva på grammofonen, självklart The Bats. Men inte för högt, så Theresa inte får flippet och skyller på att jag stör grannarna som bor på andra sidan gatan.

25 Maj
Hej dagboken.
Bråkat med Theresa igen, överraskning va? Det var i förrgår och jag minns inte ens anledingen, hon gnällde på mig om något och jag råkade skrika på henne att hålla käften. Hon blev inte glad, pappa var inte där heller så han kunde inte hjälpa. När jag kom hem bråkade dem, sedan sa han att jag var lite dumdristig när jag gav mig in i sådana situationer, jag antar han har rätt. Fast jag vet ju vad som kommer hända, men jag kan inte hjälpa det. Jag blir så arg och önskar bara att hon kan försvinna, Rhea säger alltid att jag är så modig som vågar sätta mig upp emot Theresas läskiga min när hon blir arg.

3 Juni
Hej dagboken.
Är jag förföljd av problem? Tommy, Julian och jag var i magikerdelen av Brockwell park med Lucy och Marybeth. Lucy och Tommy är förresten ihop, det hade varit coolt att ha flickvän men jag orkar inte. Även om jag vet att Marybeth gillar mig och... Nu hamnar jag på sidospår igen. Jo, vi var vid parken i alla fall och Selius kommer med sitt gäng och börjar bråka. Han försöker sno Tommys kvast men blir förbannad när Tommy smäller till honom rätt på näsan. Hans gäng försöker flyga på honom men jag hoppar emellan och får all stryk. Det gjorde ont men var värt det, Tommy är min bästa vän och jag gör allt för honom. Även Julian men han hoppade på den stora biffiga killen som Selius har med sig, Freddie tror jag han kallas. Han bet honom i örat, jag såg det inte men man ser att han har sår i örat och Julian berättade det själv. Marybeth och Lucy stod och skrek och bad oss att sluta men jag lyssnade inte, jag visste inte att jag var så stark. Jag slog Selius i magen så han tappade andan, sedan gav jag honom en smäll över käften också och det syns på honom. Men jag klarade mig minst undan, jag har blåmärken över hela kroppen och är fortfarande röd även om det hände igår. Jag har ett sår över kinden och annat smått och gott, Theresa blev INTE glad när hon såg det. Pappa blev inte heller så värst glad men det gick över, till skillnad från hennes humör. Jag bara väntar på att hon ska ge mig rumsarest eller hota med att jag inte ska få en kvast. Hon vet att jag älskar Quidditch. Usch, detta är en sådan pina. Men jag fick ut två bra saker av detta; Det första är att jag fick slå ner Selius, den idioten. Det andra är att Marybeth och Lucy satt och tyckte synd om mig och kramade mig massor och sa att jag var som en hjälte, jag fick ju dela det med Julian och Tommy men ändå. Det var coolt.

15 Juni
Hej dagboken.
Snart är Nyx och Rhea hemma, äntligen! Jag har saknat dem, fast det kommer jag aldrig erkänna. Inte för dem. Selius och hans gäng har inte visat sig mer och det är skönt, är inte sugen på mer bråk. Tommy har tackat mig en miljon gånger för att jag tog hans skit och att jag inte hade behövt det, men som jag säger: Mina vänner betyder allt, de är dem ända jag känner mig bra omkring. Inte hemma, men det är bara för att Theresa är där. Tänk att en människa kan göra så mycket för en annan, både dåligt och bra.

27 Juni
Hej dagboken.
Nu har Nyx och Rhea kommit hem, som jag väntat. Det ända jag hört av dem är några brev under årets gång, sett dem under loven och fått hälsa små hälsningar med breven Theresa har skickat när Rhea har krävt mer godis. Men i alla fall, jag har precis genomgått en behandlig av två stycken galningar. Alltså systrarna makeover. De kan bli läskiga när de blir på 'Göra om'- humör. Nyx klädde mig lite i hennes stil av de kläderna jag har och jag gillade det faktiskt, hon har ju mer gothig, svart stil sådär. Kanske ska köra på det? Sedan fick Rhea mig att växa ut mitt hår, först ville jag inte ifall Theresa skulle komma men sedan gav jag upp och hon flätade mitt hår i massor med flätor. Herregud. Vad gör man inte för dem två? Jo just det, Nyx sminkade mig också. Jag blir galen. Varför fick jag inte en bror också? Skumt.

7 Juli
Hej dagboken.
Hipphipp hurra. Idag blir jag 11 år. Vet ni vad? Jag fick min efterlängtade kvast. Den var från Theresa, pappa och morbror Timmy. Även om han är från Theresas sida så ogillar han mig inte, det gillar jag eftersom morbror Timmy är grym. Han är en jätteduktig flygare och pappa sa att han insesterade på att få hjälpa till och köpa den även om de lätt kunde det själva. De har ju inte lite pengar. Men det kanske var en större grej för honom, han var ju ändå den som lärde mig att flyga. Sedan fick jag också lite godis, men det var såklart Rhea som köpt det. Nyx köpte ett halsband som bara är en tjock kedja. Den är fin, jag har på mig den just nu. Undrar just hur hon hade råd med den? Sedan fick jag också massor med pengar vilket är superbra.

18 Juli
Hej dagboken.
Igår var jag och pappa ute och skaffade nya kläder till mig, jag håller på att växa ur det mesta och jag berättade om stilen Nyx provat på mig och jag kör på det. Pappa tycker det är "tufft" och vi köpte massor med bra saker. Jag fick två bandtröjor med The Bats på, är jätteglad!

23 Juli
Hej dagboken.
Nu kommer det snart bära av till efterlängtade Hogwarts! Jag fick brevet idag och redan imorgon ska familjen åka till Diagongränden och införskaffa årets lager för skolan. Jag ska se om jag kanske vill ha en råtta, ska sova på saken. Efter att jag fått brevet och det var sovdags kom pappa förresten, han bad mig att försöka undvika trubbel och bråk och att jag skulle sköta mig. Nu tror han att jag är en bråkstake efter allt med Theresa och det som hände med Selius. Jag får vara en duktig son nu innan jag åker så han inte blir osäker. Jaja, nu ska jag sova. Godnatt.

24 Juli
Hej dagboken.
Nu har vi kommit hem från Diagongränden. Det är ju sent och vi har varit hemma ett tag, alla har gått och lagt sig men jag hör Rhea från hennes rum. Hon ligger och leker på Kronos, hennes tjocka katt. Han stirrar alltid så läskigt på mig. Men i alla fall, jag skaffade ingen råtta. Det får bli till tvåan om jag fortfarande vill. Det suger fortfarande att man inte får ha kvast med sig till skolan, men i tvåan tänker jag ansöka till laget. Vilket elevhem jag nu hamnar i spelar ingen roll, bara laget är bra.

1 September
Hej dagboken.
Nu bär det av. Nu lämnar jag den här skiten hemma och åker iväg till ett förhoppningsvis bättre ställe. Jag hoppas de accepterar missfoster där som jag, fast Rhea och Nyx påstår att Theresa är dum i huvudet och lurar mig. Att jag inte har en onormal sjukdom, men hon låter så övertygande. Nu har jag i alla fall packat allt, pappa kom på mig med att försöka smuggla med kvasten. Så mycket för att försöka hålla sig från trubbel, men han blev inte så sur. Tack och lov. Det suger med att man måste ha uniform men hellre det än att stanna hemma liksom. Jag vet att betygen har varit sämst för Rhea förra året, Nyx var väl lite bättre men inte så. Jag har ju inte direkt större intresse för skolan, mest bara Astronomi och Kvastflygningsämnena men jag får väl försöka så att Theresa inte får flipp på mig. Nu skriver jag inte förens jag är på Hogwarts igen, hoppas jag får mycket vänner. Önska mig lycka till.