Julkalender 2019 har startat. Dagens lucka hittar du här!

Vill du bidra med något till årets julkalender? Det finns fortfarande datum kvar, som du kan paxa här!

Inloggningsproblem? Se den här tråden i Reparo // Visste du att du kan använda @mentions även i forumet? 🎉 // OBS! Om du väntar på ett mejl från SORTERINGSHATTEN men inte verkar få något så kan du höra av dig via PM eftersom mejlen stundtals är lite bråkig.

Aidan McDougals [G] (Lemon)

Användarvisningsbild
SORTERINGSHATTEN
Sorteringshatt
Sorteringshatt

Aidan McDougals [G] (Lemon)

Inlägg av SORTERINGSHATTEN » tor 12 jan 2017, 22:36

24/1 - 2016

Aidan McDouglas; Arberdeen

”Kom igen Aidan skjut då, du klarar det!”
Matchen mellan de två pojklagen är inne i ett avgörande skeende. Allting hänger på den rödblonda pojken som har bollen. Om han sätter straffen så kommer hans lag att vinna matchen. Den elvaåriga pojken går fram emot bollen på marken. Han försöker finta, får motståndarlagets målvakt att kasta sig åt fel håll och sätter bollen i högra krysset. Den rödblonda hjälten befinner sig snart liggandes längst ner i en kramhög. Återigen har han, som vanligt, avgjort matchen åt sitt lag. Några timmar senare befinner Aidan sittandes på sitt rum efter att ha duschat. Aidan är som sagt elva år, har rödblont hår och gröna ögon. Han är utav medellängd. Rummet ifråga går i rödvita färger, allting från tapeterna till sängöverkastet är en påminnelse om att pojken älskar Arsenals FC, hans favoritlag i fotboll.

Familjen McDouglas bor i en villa utanför Aberdeen. Förutom Aidan består familjen utav fyra personer, pappa Malcom och mamma Fiona, som båda jobbar som läkare, lillebror Isac och lillasyster Gven.

De bästa orden att beskriva Aidan med är rebellisk, lojal, utåtriktad, social och extremt tävlingsinriktad. Han har ingen större respekt för regler som han anser i är dåliga. Aidan är även väldigt social och utåtriktad som person och har ganska lätt för att prata med folk och skaffa nya vänner, samt är lojal mot de vänner han har. Sist men inte minst har han vissa hjältekomplex och är ganska så modig då det gäller att stå upp för personer som han anser blir dåligt behandlade och så är han enormt tävlingsinriktad. Hans intressen är först och främst fotboll. Han utövar sporten eftersom han tycker om lagarbetet och samarbetet. Hans övriga intressen är främst språk. Han talar Engelska och Gälliska. Historia är också ett av Aidans intressen, främst keltisk historia och gamla keltiska legender. Han har även en benägenhet att samla på olika saker.

”Aidan kan du komma ner ett tag!?” hör han sin mor ropa från nedervåningen.
Då han väl kommer nerför trappan så väntar modern på honom nere i hallen.
”Det är någon som vill träffa dig inne i vardagsrummet”, säger hon snabbt.

Då Aidan kommer in i vardagsrummet sitter hans far där och samtalar med en äldre man. Mannen ser ut att vara i sextioårsåldern och har vitt hår och skägg. Då han får syn på Aidan avbryter han sig och vänder sig mot pojken med ett leende.
”Hej Aidan, mitt namn är Edgar Archer och jag kommer från trolldomsministeriet”, säger han vänligt och skakar pojkens hand. Det blir sedan tyst i rummet ett tag, medan mannen verkar fundera på hur han ska formulera sig.
”Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta men det är väl lika bra att få det överstökat. Du förstår, det finns en magisk värld parallellt med den här världen som vi magiker lyckas dölja för er mugglare”, börjar han trevande med blicken stadigt fäst på Aidan och hans föräldrar.
”Saken är den, Aidan, att du inte är någon vanlig pojke. Du är en trollkarl och efter som du är en trollkarl har du fått möjligheten att gå på Hogwarts, en utav världens mest högt ansedda magiskolor. Då en person med två mugglarföräldrar blir antagen till Hogwarts brukar det vara praxis att skicka en tjänsteman från ministeriet hem till eleven och dennes familj för att förklara hur allt hänger ihop. Okej, jag antar att det är dags för dig att läsa ditt brev.”

Då mannen sagt de sista orden räcker ha över ett brev till Aidan. Brevets sigill är en grävling, en orm, en örn och ett lejon. I mitten finns ett stort H. Allt det här är självklart väldigt mycket information att ta in. Aidan kan se på föräldrarnas miner att de precis som honom själv verkar anse de hela vara ett stort skämt. Mannen sitter dock lugnt kvar och verkar ta det hela med ro.
”Jag kan se att du tvivlar på att det jag säger är sant och ja, jag kan till viss mån förstå dig”, börjar mannen. ”Men säg mig, har du inte någon gång fått märkliga och oförklarliga saker att hända? Till exempel då du varit rädd eller upprörd?” frågar han vänligt. Aidan tänker tillbaka, tänker på alla de gånger han har blivit mobbad utav de andra i klassen enbart därför att han verkat liten och inte passat in. Han tänker på alla de gånger små olyckor har hänt de personer som mobbat eller slagit honom och på alla de gånger i skolan han har fått ytterst märkliga saker att hända utan att riktigt kunna förklara vad som hände eller hur han fick det att hända.
Han funderar och inser att de flesta utav de där oförklarliga händelserna har skett då han varit både rädd och upprörd.
”Jo, Sir, men att det skulle ha något med magi att göra eller att det ens skulle-…” Blicken utav värme och förståelse mannen ger Aidan får honom att avbryta sig halvvägs igenom meningen. Det krävs ett rätt så långt samtal innan mannen till slut lyckas övertyga Aidan, för att inte tala om föräldrarna, om att Aidan är en trollkarl och ska befinna sig på perrong nio och trekvart den första september för att ta sig till Hogwarts .

Några veckor innan skolstarten åker Aidan och föräldrarna till London för att handla alla de saker som stod på listan som följde med brevet. Att bara åka till London är ju en upplevelse i sig och att sedan gå och handla i Diagongränden är även det extremt spännande för tre personer som aldrig tidigare upplevt magi på nära håll.

Nu ligger Aidan iallafall hemma i sin säng. Han längtar tills imorgon då han ska ta Hogwartsexpressen till den berömda skolan och han hoppas verkligen att han nu, äntligen, ska kunna passa in ordentligt. Aidan somnar med ett leende på läpparna.