Julkalender 2019 har startat. Dagens lucka hittar du här!

Vill du bidra med något till årets julkalender? Det finns fortfarande datum kvar, som du kan paxa här!

Inloggningsproblem? Se den här tråden i Reparo // Visste du att du kan använda @mentions även i forumet? 🎉 // OBS! Om du väntar på ett mejl från SORTERINGSHATTEN men inte verkar få något så kan du höra av dig via PM eftersom mejlen stundtals är lite bråkig.

Clarie Emerson [G] (Klarabara)

Användarvisningsbild
SORTERINGSHATTEN
Sorteringshatt
Sorteringshatt

Clarie Emerson [G] (Klarabara)

Inlägg av SORTERINGSHATTEN » tor 12 jan 2017, 22:25

16/4 - 2011

Clarie Jane Emerson; Bruton, England

Clarie sätter sig på sängen. Hon reser sig och tar ner en bok från bokhyllan. Hon sätter tillbaka den efter att ha försök läsa i den men det går bara inte. För imorgon är det världens roligaste dag, Claries födelsedag. Och hon ska fylla det magiska numret elva. Clarie vet att man får börja på Hogwarts när man är elva. Mamma och pappa har berättat att det är jätteroligt och spännande att börja där.

Claries pappa står nere i köket när Clarie kommer ner.

”Men Clarie är du inne, gå ut och lek med Lucy och Justin” säger han. Clarie protesterar inte utan går ut i trädgården där hennes småsyskon sitter i gräset. Lucy tittar upp och ropar;

”Clarie kom hit”. Clarie går mot dom utan att ana att Lucy och Justin har vattenslangen redo. Justin springer snabbt fram till kranen och väntar på Lucys signal. När Clarie kommer fram till Lucy så ropar Lucy ”NU!”. Justin vrider på kranen och Lucy riktar vatten strålen mot Clarie som börjar skrika. Clarie springer in i huset som är säkert. Hon ska hämnas...

En timme senare när Lucy och Justin har somnat i gräset smyger Clarie i mot dom. Hon har med sig en hink fylld till bredden med vattenballonger. Hon ställer ner hinken och tar två ballonger. Hon gör sig redo.

”Smash” låter det när ballongerna träffar deras ansikten. Justin och Lucy hoppar upp och skriker;

”Vi ska DÖDA dig!”. Clarie tar upp hinken och gör sig redo för krig. När pappa ropar ”Maten är klar” så är Clarie, Lucy och Justin genomblötta. Dom går in och tar på sig torra kläder sen går dom ut på verandan och sätter sig vid utemöblerna där mamma och pappa har dukat. När Clarie har lagt sig i sin
säng på kvällen hinner hon tänka en tanke innan hon somnar; ”Imorgon är det min födelsedag”.

Hon vaknar av att hon hör fåglarna sjunga. Hon ligger och väntar på att hennes familj ska komma upp och sjunga ”Ja må hon leva”. Efter det som känns som en evighet slås dörren upp och in kommer Justin. Clarie ser förvånad ut och frågar; ”Var är dom andra?”.

Justin svarar ”Sätt på dig den här” och tar fram en ögonbindel. Clarie sätter på den och Justin tar hennes hand. ”Kom, jag leder dig” säger Justin. Clarie går efter honom ner för trappan. När dom stannar så tar någon av henne ögonbindeln. Lucy, Emily, mamma, pappa, farmor och farfar ropar

”Surprise!”. Det var fint dukat och på hennes plats låg ett brev bland alla presenter. Hon gav till ett glädjetjut när hon såg var brevet kom ifrån. Hon öppnar det så snabbt hon kan och läser igenom det. När hon har läst igenom brevet ger hon det till hennes mamma. Sen öppnar hon alla presenter. Hon får en jättefin lila klänning, ett par leggings och mycket mer.

Efter frukosten springer hon upp i sitt rum och för att prova hennes nya kläder. Hon tittar in i spegeln och tyckte att det ser rätt snyggt ut. Den lila färgen på hennes klänning är fin mot den asiatiska svartbruna färgen på hennes rätt långa raka hår och hennes mörkt bruna ögon.

Hon tog på sig ett svart skärp och tyckte att hon blev ännu snyggare en innan. Hon längtar så mycket tills Hogwarts att hon kan spricka. Men mamma lovade iallafall att dom snart skulle åka till Diagongränden. Nästa dag så var Clarie ute i trädgården. Clarie satt i gräset och lekte med Maxime när hon hörde att det var någon som pratade. Det kom från dom nya grannarnas trädgård. Hon klättrade upp på det höga staketet och tittade över. Där såg hon en flicka och en pojke i hennes egen ålder.

”Hej, vad heter ni?” Pojken och flickan tittar upp på henne.
”Hej, jag heter Mary Davies och det här är min storebror Oliver”. ”Vad heter
du?”.
”Hej” säger Oliver.
”Jag heter Clarie Emerson”. ”Vad gör ni?” undrar Clarie.
”Inget”.
”Om ni inte gör någonting så kanske ni vill se min katt Maxime?” frågar
Clarie.
”Ja, gärna” säger Mary.
”J-jag måste gå in, hejdå” säger Oliver som blir helt röd i ansiktet.
”Vad var det med han?” frågar Clarie Mary.
”Han tycker nog du är söt” säger Mary leende.
”Nej, det tycker han inte alls!” säger Clarie och rodnar lite. Mary och Clarie sitter och leker med Maxime när Clarie kommer på att hon inte vet om Mary är en mugglare eller en häxa. Hon frågar osäkert
”Vet du vad Hogwarts är?”. Mary tittar på henne och säger efter en liten
stund
”Japp, det är en skola”.
”Så du är en häxa?” viskar Clarie.
”Ja, det är du också va?” säger Mary lika tyst.
”Ja” Clarie ler ”Hur gammal är du?”.
”Jag fyllde elva i mars” svarar Mary.
”Då är vi lika gamla” jublar Clarie.

Några dagar senare så gick Clarie och Mary till den gamla lekplatsen som man nästan alltid är ensam vid för att kunna prata ostört om Hogwarts. När dom kom fram så såg dom att det är någon där. Det är två killar som ser ut att vara i deras ålder och en liten kille som såg ut att vara ca åtta år som står där. När dom kom närmare ser dom att dom två största killarna står och hånar och slår den mindre pojken. Clarie och Mary utbyter en blick och gå snabbt fram till killarna.

”Ni är så fega”. Killarna vänder sig om och tittar på tjejerna som hade pratat med dom.
”Vad sa du?” sa den ena killen.
”Hör du dåligt, det är fegt att slå någon som är mindre än sig själv” säger Clarie. Den andra killen säger hotfullt
”Då kan vi slå er i stället”.
”Ja, ni skulle kunna slå oss men det kommer ni inte vi att tillåta” svarar Mary föraktfullt. Killarna tittar på dom och säger
”Vad skulle ni göra om vi slår er!”
”Om ni slår mig så säger jag till min storebror som är mycket starkare än er” säger Mary.
”Mina föräldrar skulle bli väldigt arga” fnyser Clarie. Killarna ser lite mindre föraktfulla ut när en av dom säger;
”Hur vet vi att ni inte ljuger om att du har en storebror”.
”Måste jag bevisa att jag har en storebror, okej jag kan ringa honom om ni vill”. Mary tar upp sin mobil och knappar in Olivers mobilnummer. Killarna ser på varandra och väntar på att någon av tjejerna ska säga något. Mary trycker på en knapp å att alla kan höra.

”Hej, det är Oliver här”. Killarna ser förskräckta ut.
”Hej Oliver det är Mary här. Jag och Clarie står på gamla lekplatsen med ett par mobbare och dom tror inte på att jag har en storebror som kan spöa dom om dom slår oss”. Det är tyst en liten stund sen säger Oliver
”Jag kommer dit och kan visa dom att jag att jag faktiskt *existerar*”.
”Ja gör det är du snäll innan dom får för sig nåt”. Killarna verkar inte vara riktigt så rädda som Mary och Clarie hade hoppats.
”Dom är fortfarande kvar, vad skulle Oliver kunna göra om dom skulle börja slåss?” viskar Clarie till Mary.
”Du får se när han kommer” viskar Mary tillbaks. Plötsligt hör dom att det kommer någon i gruset bakom dom höga buskarna.
”Nu kommer han” säger Mary. Oliver kommer gående mot Clarie och Mary. Han tittar tyst på killarna när han kommer fram till dom.
”Har dom gjort någonting än?” frågar han.
”Nej, inte än” svarar Clarie honom.
”Jag tvivlar på att dom någonsin har tänkt slå er” säger Oliver föraktfullt. Killarna blir helt röda i ansiktet och en av dom säger osäkert
”Vi har inte gjort något mot dom där idioterna”.
”Kallade du oss idioter?!” svarar Clarie. Killarna ser ännu osäkrare nu.
”Det är bara det att jag tycker ni som idioter” fortsätter Clarie med ovanligt len röst.
”Clarie lugna ner dig” säger Mary. Killarna ser upphetsade ut (dom verkar gilla att reta andra).
”Heter du Clarie, lilla idioten.” Smash! Killen börjar jämra sig. Clarie tittar på sin hand som hon precis har slagit en av killarna med med förskräckelse i blicken. Hon vänder sig om mot Mary
”Jag tänkte inte slå honom m-min hand b-bara slog” hon tystnar när hon hör hur konstigt det låter. Hon vänder sig om mot killen som tror att hon ska slå honom igen och börjar springa där ifrån.

”Förlåt, det var inte meningen” ropar Clarie efter honom. Den andra killen tittar på dom och börjar springa efter sin kompis. Clarie går fram till den lilla pojken som ryggar tillbaks.
”Gick det bra? Jag ska inte göra dig något mot dig”.
”T-tack” säger han och börjar springa därifrån.
”Ni behövde ju inte mig, Clarie tog mitt jobb” säger Oliver och ler.
”Vilket elevhem vill du hamna i?” frågar Mary när dom sitter hemma hos Mary i hennes rum. ”Min mamma och pappa gick i Gryffindor och jag vill också hamna i Gryffindor, vilket vill du hamna i?” svarar Clarie.
”Oliver hamnade i Gryffindor, och han är ett år äldre än oss och jag vill också hamna där” säger Mary. Mary sitter på golvet och kelar med hennes och hennes familjs puffsurare Saxon.
”Jag måste gå hem nu men om du vill får du följa med mig och äta hos oss” säger Clarie.
”Visst” säger Mary.
”Kom jag måste bara säga till Oliver eftersom mamma och pappa inte är hemma att jag äter hos dig”. Clarie följer efter Mary till en Olivers dörr.

”Knack, knack”.
”Vad vill du?” säger Oliver som sitter på sin säng. Han tittar upp och när han ser Clarie så ler han. ”Där är ju tjejen som snodde mitt jobb”
”Ehh vad var det jag skulle säga?” undrar Mary. Clarie hjälper sin kompis och säger;
”Mary skulle säga att hon ska äta hemma hos mig och om du vill får du också följa med”.
”Jag kan inte jag måste passa Alice” han pekar på hans och Marys lillasyster.
”Hejsan Alice, åh hon är så söt” säger Clarie. ”Var ni lika söta när ni var små?”.
”Kom nu, vi ska ju gå hem till dig och äta” säger Mary otåligt.
”Okej då, hejdå Oliver och Alice” säger Clarie motvilligt. Den kvällen när Clarie ligger i sin säng tänker hon på att imorgon ska hon, mamma och Emily (Claries storasyster) åka till Diagongränden och handla allt som behövs för hennes första termin på Hogwarts.

Clarie är intresserad av quidditch på fritiden och skulle vilja vara med i quidditchlaget på Hogwarts. Clarie är busig, modig, godhjärtad och gillar djur av alla slag, hon har dessutom rätt lätt att lära sig saker. Hennes mormor och morfar kommer från Asien och därför ser hon också ut som om hon är asiat. Clarie har ögon som är lite vinklade och en svartbrun färg på sitt hår som når ner till skulderbladen. Hon är medellång och har en relativt normal kroppsbyggnad. Hon brukar ha på sig jeans, någon slags tröja och sina converse eller ett par gympadojor. När Clarie ler eller skrattar så får hon smilgropar. Hon brukar oftast ha håret utsläppt eller ibland i en fläta.

Hennes familj består av de två småsyskonen Lucy och Justin, hennes mamma och pappa och storasystern Emily. Hon tycker att Emily oftast är elak, dum och jobbig. De två yngre syskonen kan också vara jobbiga men är däremot oftast roliga. Båda hennes föräldrar är magiker. Äldsta systern ska börja sista året på Hogwarts.

Hennes lillasyster är nio år och hennes lillebror är sex år. Familjen bor i utkanten av Bruton i ett normalstort tvåvåningshus och Clarie har en katt som heter Maxime. Familj har en gemensam brevuggla som heter Rollie.